Εκ της ιεράς Μητροπόλεως Φ.Ν.Θ. λάβαμε την παρακάτω επιστολή – απάντηση σε σχόλιο που φιλοξένησε η στήλη την περασμένη Παρασκευή.
Τὸ ἐκτενές σημείωμα τῆς ἐφημερίδος (Χρ. 21-10-2011, σ. 3) περί τῆς μετονομασίας τῆς Καβάλας, μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς ἑορτῆς τοῦ Ὁσίου Φιλοθέου τοῦ Χριστοπολίτου καὶ τῆς παρουσιάσεως τοῦ νέου περί αὐτοῦ βιβλίου, ἄς γίνει ἡ ἀφορμή μιᾶς γενικευμένης συζητήσεως. Νὰ δοθεῖ ἡ εὐκαιρία νὰ ἀκουσθοῦν ἀπόψεις, νὰ «ὡριμάσει» τὸ αἴτημα καὶ νὰ ὁδηγηθοῦμε στὴν πρόσφορη ἀλλαγή, ποὺ ὑπαγορεύεται ἀπό τὴν ἱστορική ἀλήθεια καὶ τὶς παραδόσεις μας.
Μὲ τὴν εὐκαιρία αὐτή χρειάζεται νὰ γίνουν διευκρινήσεις στὶς δύο τελευταῖες ἐπισημάνσεις τοῦ σημειώματος. Στὴν πρώτη, ποὺ ἀναφέρεται στὶς διεργασίες πρὸ τῆς ἐφαρμογῆς τοῦ «Καλλικράτη», σημειώνεται ὅτι τέθηκε τὸ θέμα ὁ Δῆμος Καβάλας νὰ ὀνομασθεῖ «Δῆμος Φιλίππων μὲ ἕδρα τὴν Καβάλα (Χριστούπολη)» καὶ ἀπό τὸν Ἐπίσκοπο καὶ ἀπό τὸν τότε Δῆμο Φιλίππων, χωρίς νὰ δοθεῖ ἀπάντηση.
Καὶ στὴ δεύτερη, ποὺ προτείνεται ν' ἀλλάξει ὁ τίτλος τῆς Μητροπόλεώς μας, διευκρινίζεται, ὅτι ἡ ὀνομασία τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐπαρχίας μας «Φιλίππων, Νεαπόλεως καὶ Θάσου» εἶναι ἀπολύτως ἀκριβής πρὸς τὴν ἱστορία της καὶ τίς τοπωνυμίες τῆς ἐποχῆς τῆς ἱδρύσεώς της ἀπό τὸν Πρωτοκορυφαῖο Ἀπόστολο Παῦλο. Ἡ καθιερωμένη καὶ ἱστορικά ἀκριβής προσωνυμία τῆς ἱερᾶς Μητροπόλεως δὲν πρέπει νὰ συσχετίζεται μὲ τὸ αἴτημα τῆς ἀντικαταστάσεως τοῦ ἀκατανοήτου καὶ ἀνερμηνεύτου ὀνόματος τῆς Πόλεώς μας μὲ τὸ εὐώνυμο καὶ ἱστορικό «Χριστούπολη».