Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Οι εξαιρέσεις

Πολιτικές καριέρες, περιουσίες, κοινωνικό στάτους και ονόματα χτίστηκαν μέσα από την διαφθορά που αναπτύχθηκε εδώ και τριάντα χρόνια μέσα στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αν εξαιρέσεις κανείς μερικές περιπτώσεις και θα δούμε στην συνέχεια γιατί συνέβη αυτό, στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων οι «βλαχοδήμαρχοι» όλης της χώρας αποδείχθηκαν πρώτης κατηγορίας λήσταρχοι, οι οποίοι γύρω τους έχτισαν σκληρούς μηχανισμούς αλλοτρίωσης συνειδήσεων. Επιπλέον  η πολιτική που παρήγαγαν είχε χαρακτήρα επέλασης βαρβάρων που στο πέρασμά τους σάρωσαν κάθε ίχνος ιστορίας και πολιτισμού, ολόκληρες πόλεις άλλαξαν χαρακτήρα και μορφή μέσα από τις παντός είδους  «αναπλάσεις» και φυσικά από τις «πολιτιστικού χαρακτήρα» επεμβάσεις.

Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι μόνο τα άδεια ταμεία, οι εικονικές προμήθειες, η κατασπατάληση πόρων αλλά και η εκρίζωσης κάθε στοιχείου τοπικής παράδοσης που σεβάστηκε ο χρόνος. Δημιούργησαν ένα έλλειμμα τεράστιο το οποίο ήταν η τροχοπέδη σε ένα σταθερό βηματισμό κάθε συλλογικότητας, τις οποίες είχαν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες για να αναπτυχθούν. «Αγράμματοι», «απολίτιστοι», «λαμόγια» είναι μερικές λέξεις που περιγράφουν την ταυτότητα όλων αυτών των «βλαχοδήμαρχων», η οποία είχαν ως μοναδικό έργο της «εκπόρνευση» της πολιτικής ζωής. Αντί πολιτισμού – με την στενή και ευρεία έννοια – άνθισε μια βιομηχανία υποταγής των πάντων στο θέλημα του δημάρχου. Γι’ αυτό κανείς δήμαρχος που βρίσκεται στη δίνη οικονομικών σκανδάλων δεν μπορεί να λέει ότι «δεν ήξερα». Το θέμα είναι ότι συνελήφθηκαν να «κλέβουν οπώρας» οι πιο ανόητοι, οι ανίδεοι, γιατί υπάρχουν και οι άλλοι οι πονηροί που έκαναν τόσο καλά την δουλειά τους που έφυγαν χωρίς να αφήσουν ίχνη.

Σε όλα αυτά υπάρχουν φυσικά εξαιρέσεις, δεν είναι όλα μαύρα. Το νομοθετικό πλαίσιο και η πλούσια ροή πόρων δημιούργησαν βιότοπο ανάπτυξης της διαφθοράς και φυτώριο ανάπτυξης και προόδου σε άλλες περιπτώσεις. Εκεί που υπήρχαν δήμαρχοι με παιδεία, καλλιέργεια, συναίσθηση του ιστορικού τους ρόλου στην διαμόρφωση της τοπικής κοινωνίας, ήταν αυτάρκεις σαν προσωπικότητες και με όραμα προόδου, άλλαξε η εικόνα των πόλεων τους. Πόλεις και χωριά βγήκαν από την αφάνεια και έλαμψαν στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Λίγα τα παραδείγματα, χωρίς καμία αμφιβολία. Ένα χωριό στο Πήλιο, ένα στην Φλώρινα, μια πόλη της Μακεδονίας και μια της Πελοποννήσου είναι τα ελάχιστα παραδείγματα που έρχονται στο νου. Σίγουρα πολύ λίγα, αλλά ικανά να δείξουν ότι υπάρχει και ο άλλος δρόμος. Αυτόν που οφείλει κάθε δήμαρχος να τον ανακαλύψει και να οδηγήσει την κοινωνία στην οποία ηγείται, προς τα εκεί.  

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Απόπειρα ληστείας σε μίνι μάρκετ - Ο ιδιοκτήτης κατατρόπωσε τον ληστή με ένα μπουκάλι τσίπουρο

Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τον ιδιοκτήτη μίνι μάρκετ Παναγιώτη Μαστέλα, την Παρασκευή το βράδυ στο κλείσιμο του καταστήματός τους. Ήδη είχε κλείσει την ταμιακή μηχανή και ετοιμαζόταν για να φύγει όταν ένας άγνωστο νεαρής ηλικίας άτομο με σκούφο στο κεφάλι μπήκε στο κατάστημά του… «Εκείνη τη στιγμή τακτοποιούσαν τα πράγματα και έβαζα να πιο ένα ποτήρι τσίπουρο πριν φύγω, ακούω πίσω μου μια άγνωστη φωνή να μου λέει «ληστεία» οπότε γυρίζω να δω ποιος είναι» σημειώνει ο κ. Μαστέλας διηγούμενος το περιστατικό. «Βλέπω ένα νεαρό να στέκεται στην πόρτα και να κάνει ένα βήμα για να μπει πιο μέσα στο μαγαζί, χωρίς να το πολύ σκεφτώ, όπως κρατούσα το μπουκάλι με το τσίπουρο του το πέταξε με αποτέλεσμα να σπάσει μπροστά του και να πεταχτούν παντού τα σπασμένα γυαλιά. Αυτό τον τρόμαξε με συνέπεια να τραπεί σε φυγή. Βγήκα να τον κυνηγήσω αλλά δεν τον πρόλαβα, εξαφανίστηκε στα στενά της συνοικίας».

Ο κ. Μαστέλας πρόσθεσε ότι «πλέον οι τζίροι μας είναι πολύ πεσμένοι και απορώ τι περίμενε να πάρει. Ο κόσμος δεν ψωνίζει όπως άλλοτε και τις περισσότερες φορές είναι με βερεσί, τα οποία δύσκολα μαζεύονται. Δεν ξέρω λοιπόν τι περίμενε ο ληστής να πάρει από το ταμείο του μαγαζιού». 

Χτύπησε 196.000 ευρώ το έλλειμμα στα ταμεία του Δήμου Ελευθερούπολης. Ο κ Γιάννης Φιλόσογλου ανέλαβε την πολιτική ευθύνη μετά την βροχή των αποκαλύψεων

Μια δύσκολη συνεδρίαση ήταν για τον πρώην δήμαρχο Ελευθερούπολης Γιάννη Φιλόσογλου αυτή που έλαβε χώρα χθες το βράδυ με θέμα τον διαχειριστικό έλεγχο για την «μαύρη τρύπα» που ανακαλύφθηκε στα ταμεία του πρώην Δήμου Ελευθερούπολης μετά την εξαφάνιση του κεντρικού ταμεία. Ουσιαστικά χθες παρουσιάστηκε στο σώμα το πόρισμα της επιτροπής ελέγχου που είχε ορίσει τηνπερασμένη εβδομάδα ο δήμαρχος Παγγαίου Βασίλης Ξουλόγης.


Ο κ Ξουλόγης έθεσε το πόρισμα ως θέμα με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος, προς εξέταση, αφού μετά την συζήτησή της ακολούθησε η έκδοση απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο, σχετικά με το τι μέλει γενέσθαι. Η συζήτηση αφορούσε κύρια τα οικονομικά του ταμείου του Δήμου Ελευθερούπολης και της ΔΕΥΑΕ.
Εξετάστηκαν 7 σημεία από το πόρισμα και τα οποία είχαν το μεγαλύτερο οικονομικό ενδιαφέρον.
Ο κ Ξουλόγης αναφέρθηκε στο ποσό που τελικά, σύμφωνα με το πόρισμα υπεξαιρέθηκε και φτάνει τα 196.000 ευρώ, ενώ αποκάλυψε ότι τα χρήματα που αφορούσαν το έργο της επέκταση του δικτύου ύδρευσης δεν αντιστοιχούν σε παραστατικά, αφού δεν βρέθηκε τίποτα σχετικό.

Έγινε λόγος και για πρόβλημα με τα ποσά στους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου Ελευθερούπολης, καθώς είχαν εισπράξεις  15.000 ευρώ ενώ στα ταμεία τους βρέθηκαν μόνο 5.000 ευρώ στην μία περίπτωση και στην δεύτερη από 20.000 που είχαν εισπράξει αποδόθηκαν μόνο οι 10.000 ευρώ.
Σχετικά με τα δημοτικά τέλη του Δήμου από τις  εισπράξεις  της ΔΕΗ, του Δεκέμβρη του 2010, θα έπρεπε να είναι 59.000 ευρώ αλλά αποδόθηκαν στον Δήμο μόνο 9.000 ευρώ περίπου, αφήνοντας ένα έλλειμμα 50.000 ευρώ. Και στην δεύτερη είσπραξη από 51.0000 στα ταμεία του Δήμου βρέθηκα μόνο 1.000 περίπου ευρώ, αφήνοντας και πάλι ένα έλλειμμα της τάξης των 50.000 ευρώ.

Ανέλαβε την ευθύνη

Ο πρώην δήμαρχος Ελευθερούπολης Γιάννης Φιλόσογλου, μετά την βροχή των αποκαλύψεων δεν μπόρεσε παρά τα αναλάβει την πολιτική ευθύνη για το γεγονός ότι είχε εμπιστευθεί στον συγκεκριμένο υπάλληλο του Δήμου, «εν λευκώ» τα ταμεία  και των εννέα νομικών προσώπων του, επί σχεδόν οκτώ χρόνια..  Όπως υποστήριξε ο κ. Φιλόσογλου, δεν είχε ενημερωθεί για το έλλειμμα από τους υπευθύνους της ΔΕΥΑ και δεν γνώριζε για τυχόν επιλήψιμες δραστηριότητες.
Ο δε πρώην Δήμαρχος Ελευθερών και νυν δημοτικός Σύμβουλος του νέου συνενωμένου Δήμου Παγγαίου Χαράλαμπος Χρυσανίδης ζήτησε να γίνει ενδελεχής έλεγχος όλων των ταμείων των 5 Δήμων. Το ίδιο ζήτησε και ο δημοτικός σύμβουλος κ Κώστας Γάκης.

Επίσης να σημειώσουμε ότι με βάση την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου το πόρισμα θα παραδοθεί σήμερα στην Εισαγγελία Καβάλας για να διερευνήσει αξιόποινο των πράξεων του. Παράλληλα ο εν λόγω υπάλληλος έχει κληθεί σε απολογία με τοιχοκόλληση της απόφασης στο γραφείο του μιας και είναι αγνώστου διαμονής, ενώ του επιβλήθηκε η ποινή της αργίας και της έκπτωσης από την θέση του ταμεία. Να σημειώσουμε ότι αν τυχόν η Εισαγγελεία Καβάλας ασκήσει ποινική δίωξη θα πρέπει να εντοπιστεί και να οδηγεί στο αυτόφωρο, οπότε αυτό ενισχύει την εκτίμηση ότι ούτε τις επόμενες ημέρες υπάρχει περίπτωση να εμφανιστεί ο δράστης της υπεξαίρεσης.


Οι Αμμόλοφοι το χειμώνα


«Μια βόλτα τέτοια εποχή στους αμμόλοφους, σε κάνει να αισθάνεσαι ότι ζεις στον παράδεισο! Είναι το ίδιο μέρος, όπου το καλοκαίρι κατακλύζεται από χιλιάδες επισκέπτες που απολαμβάνουν την γαλάζια θάλασσα, την εξαιρετική αμμουδιά, που θυμίζει ερημικό τοπίο κάπου στην νότιο Αφρική. Και όμως αυτό το τοπίο απείρου κάλλους, κάποιοι με ¨κάλλο¨ στον εγκέφαλο το χρωματίζουν με τον ¨πολιτισμό¨ τους. Σκουπίδια και καταστροφή.
Τι να διαφημίσουμε τελικά; Το κάλλος ή τους ¨κάλλους¨; Την χειμωνιάτικη παραδεισένια εικόνα ή το καλοκαιρινό μπάχαλο και τα απομεινάρια του;» το παραπάνω είναι μια διαφορετική παρέμβαση στην επικαιρότητα από τον γνωστό «ανήσυχο πολίτη» της Ν. Περάμου, Γιάννη Κανίογλου.

Ο λασπωμένος

Η κρίση γεννάει βία και η βία είναι η μαμή της ιστορίας. Καμία αντίρρηση μέχρι εδώ, μόνο που πολλές φορές – αν όχι πάντα - το «μωρό» που βγαίνει είναι στραβό. Πάμπολλα τα παραδείγματα στην ιστορία, όποτε η βία ανέλαβε το ρόλο της μαμής μόνο στρεβλώσεις και αλλοιώσεις του γενικότερου φρονήματος γνωρίσαμε. Αγκυλώσεις και αναχρονισμούς ανταμώσαμε όποτε αφέθηκε η βία να καθορίσει να ανοίξει το δρόμο. Αυτό δεν σημαίνει ότι η αντίθετη πρόταση θα πρέπει να είναι η παθητικότητα και το περιθώριο, αλλά ο ενεργητικός ρόλος που προσφέρει η δύναμη των επιχειρημάτων και πίστη σε αυτά. Όταν απουσιάζου αυτά, τότε πλεονάζει η υποκρισία, η κενού νοήματος χρήση λέξεων και όρων, ο φανατισμός και η μισαλλοδοξία, με συνέπεια ο αγώνας για τα ιδανικά να γίνεται αγώνας για την επιβολή της μίας και μοναδικής αλήθειας. Αν αυτός δεν είναι φασισμός, το τι είναι; Αν η χρήση βίας για την επίλυση των – όποιων διαφορών – είναι ο μοναδικός δρόμος έκφρασης, αυτό πόσο απέχει άραγε από την βαρβαρότητα;

Η ίδια η φυσική και η ιστορία θα διδάσκει την σχετικότητα σε φαινόμενα και γεγονότα, γι’ αυτό και είναι δύσκολο κανείς να ορίσει το απόλυτο ένα, μπορεί απλά να «τείνει» προς αυτό και το πλήθος αυτών των προσεγγίσεων απλά να αγγίζει το απόλυτο. Η «όραση» του καθενός, η ένταση και το εύρος του, είναι απόλυτη συνάρτηση του «εσωτερικού φωτός», αυτού φωτίζει τα σκοτάδια του. Αυτή η σχετικότητα καθορίζει και την σχέση μας με την αλήθεια. Αυτή η σχετικότητα είναι που ενδυναμώνει το στοιχείο της πίστης, ΤΟΥ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΓΩ, και τίποτα περισσότερο. Γι’ αυτό και η ανακαίνιση που έφερε ο Βολταίρος στην ελεύθερη δημοκρατική έκφραση, ήταν το δικαίωμα της η ελευθερίας του να εκφράζει ο καθείς αυτό που πιστεύει. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Γι’ αυτό η βία, όσο αγαθή προαίρεση και αν υποκρύπτει, μας φέρνει πάντα πιο κοντά στην βαρβαρότητα και το φασισμό.

Προσωπικά δεν κοιτάω, πρώτα και κύρια το τι πιστεύει κάποιος, αλλά εκείνο που παρατηρώ είναι το πώς το εκφράζει. Γι αυτό όταν κάποιος θα πέσει στην λάσπη του βούρκου της βίας, δεν έχει σημασία αν θα πέσει από τα (ακρο) - αριστερά ή από τα (άκρο) – δεξιά, όπως και να πέσει δεν αλλάζει το γεγονός ότι θα λασπωθεί.

Η πρώτη ρήξη με τον ιουδαϊκό νόμο (οφθαλμός αντί οφθαλμού) ήρθε με την γνωστή φράση του Ιησού (μάχαιρα έδωσες και μάχαιρα θα λάβεις) δηλώνοντας με τον πλέον σαφή τρόπο την ματαιότητα του εγχειρήματος. Αυτή η διαφορά σηματοδότησε και μια μεγάλη στροφή στην θεώρηση των πραγμάτων και πέρασε και στο αξιακό σύστημα του λαού με την φράση «ότι κερδίζεται με το σπαθί χάνεται από το σπαθί και ότι κερδίζεται με την αγάπη, χάνεται με αγάπη».

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ

Συμπλοκή «αναρχικών» και μελών του «Πατριωτικού Μετώπου» σημειώθηκε σήμερα το πρωί, γύρω στις 11.30, Κυριακή 30 Ιανουαρίου, στην Καβάλα, στον Δημοτικό Κήπο, με απολογισμό δύο