Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Το λαθρεμπόριο καυσίμων και το πολιτικό ζήτημα


Υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα φοροδιαφυγής στην Ελλάδα, το οποίο δεν είναι απρόσωπο, δεν είναι ανώνυμο. Σήμερα υπάρχουν οι βάσεις δεδομένων και όλοι μπορούν να γνωρίσουν ποιος φοροδιαφεύγει και πόσο. Αντί λοιπόν να μας λένε οι τροϊκανοί  ότι θέλουν αύξηση 20% - για παράδειγμα στους φόρους – ας θέσουν ζήτημα και ποιοι θα τους πληρώσουν. Αν το κάνουν θα είναι μια πράξη ευθύνης και σοβαρότητας απέναντι στον ελληνικό λαό.



Και να γίνουμε ποιο συγκεκριμένοι. Μέχρι σήμερα αυτούς τους φόρους τους πληρώνουν κατά κύριο λόγοι  μισθωτοί,  συνταξιούχοι και λιγότερο  ελεύθεροι επαγγελματίες, όχι όλοι αφού κάποιοι λόγω του αντικειμένου της δουλειάς πολύ δύσκολα μπορούν να φοροδιαφύγουν. Υπάρχουν όμως κλάδοι που του δίνουν και καταλαβαίνει. Ωστόσο ακόμη και η διαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών δεν μπορεί να φτάσει σε ύψος χρημάτων την φοροδιαφυγή που λαμβάνει χώρα στον χώρο των καυσίμων. Υπάρχει μια μελέτη του καθηγητή Δημήτρη Μάρδα (Τμήμα Οικονομικών του ΑΠΘ) από την οποία προκύπτει το μέγεθος του προβλήματος. Τι απλό έκανε αυτό ο καθηγητής, πήρε τα επίσημα στοιχεία των εξαγωγών της Ελλάδας σε βαλκανικές χώρες και αντίστοιχα για το ίδιο διάστημα τα επίσημα στοιχεία της κάθε χώρας για το τι καύσιμα εισήγαγε από την Ελλάδα!!! Εκεί είναι η μεγάλη έκπληξη. το 2009, δηλώθηκε ότι έφυγαν από την Ελλάδα προς τα Σκόπια βενζίνες-ντίζελ αξίας περίπου 134,5 εκ. δολαρίων (222,9 χιλ. τόνων) ενώ τα Σκόπια δήλωσαν ότι εκεί έφθασαν μόλις οι 10,0 εκ. δολάρια (12,3 χιλ. τόνοι). Η υπόλοιπη ποσότητα
ξαναγύρισε αδασμολόγητη πίσω στη χώρα.



Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι περίπου 124 εκ. δολάρια σε καύσιμα χάθηκαν στον δρόμο. Τα Σκόπια είναι μια μικρή χώρα αν συνυπολογίσουμε τις εξαγωγές που δεν έγιναν και στις υπόλοιπες χώρες της Βαλκανικής – που είναι πολύ μεγαλύτερες – και αν στην συνέχεια κάνουμε μια αναγωγή σε βάθος μιας δεκαετίας, ίσως το ποσό από χαμένους δασμούς να ξεπερνάει το συνολικό δημόσιο χρέος προ κουρέματος!!!



Αυτά τα στοιχεία είναι γνωστά στους ιθύνοντες – όπως και στους ευρωπαϊους-, ωστόσο ενώ θα έπρεπε η πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων να είναι το νούμερο ένα ζήτημα, δεν συμβαίνει. Απεναντίας επιχειρούν να μαζέψουν χρήματα κόβοντας μισθούς, συντάξεις και φορολογώντας ακόμη και τα παράθυρα στα σπίτια!!! Πίσω από το λαθρεμπόριο των καυσίμων δεν βρίσκεται ο βενζινάς της γειτονιάς αλλά ο πολιτικός που μετέχει στην κυβέρνηση και ο ιδιοκτήτης του τάδε τηλεοπτικού σταθμού που κάθε βράδυ μας τρομοκρατεί για την έλευση της τρόϊκας.



Αν αυτή τη στιγμή ερχόταν η τρόικα και έβαζε θέμα πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων και ξεκινούσε η εφαρμογή μέτρων προς αυτή την κατεύθυνση, τότε θα έρχονταν τα πάνω κάτω κυριολεκτικά. Θα κατέρρεε όλο το διαπλεκόμενο σύστημα στην Ελλάδα το οποίο συντηρείται από δύο – τρείς πηγές εσόδων , μια εκ των οποίων είναι αυτή που περιγράψαμε.



Θεόδωρος Α. Σπανέλης