Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Εν είδει ελεημοσύνης


Μια τέτοια τάση, η κατανάλωση δηλαδή ελληνικών προϊόντων, μπορεί να έχει βραχυπρόθεσμα οφέλη για την ελληνική οικονομία διατηρώντας ή προσφέροντας θέσεις εργασίας και να βοηθάει τους
οικονομικούς δείκτες του εμπορικού ισοζυγίου, αλλά δεν μπορεί να αποδώσει μακροπρόθεσμα. Είναι απλά μια τάση κοινωνικής αλληλεγγύης και ένας ιδιότυπος εθνικισμός, αφού καλούμαστε να καταναλώσουμε προϊόντα απλά και μόνο επειδή φέρουν την αναγραφή «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ». Για να έχει διάρκεια το εγχείρημα θα πρέπει να έχουν και ποιότητα και να ενσωματώνουν συμβολικό κεφάλαιο. Αυτά τα δύο θα «αναγκάσουν» τον καταναλωτή να τα επιλέξει επειδή αξίζουν και όχι για να συμμετέχει στην «εθνική επαιτεία». Σε διαφορετική περίπτωση η όλη καμπάνια θυμίζει τους επαίτες που σου αφήνουν στο τραπεζάκι του καφέ, ένα στυλό ή ένα πακέτο χαρτομάντιλα και είσαι υποχρεωμένος να τα πάρεις εν είδει ελεημοσύνης…