Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2013

ΚΑΤΑΠΛΟΥΣ «ΡΙΒΙΕΡΑ» ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ: Έγινε παρεξήγηση και εξήγηση δε δόθηκε






Ο κυβερνήτης του κρουαζιερόπλοιου ενοχλήθηκε από την απόφαση  για το χώρο ελλιμενισμού του σκάφους που εξέδωσε το Λιμεναρχείο

 

 

Το γεγονός του κατάπλου για πρώτη (κι ελπίζουμε όχι τελευταία) φορά στο λιμάνι της Καβάλας του  εντυπωσιακού κρουαζιερόπλοιου «Ριβιέρα» δεν πέρασε  απαρατήρητο σίγουρα  όχι όμως μόνο λόγω του μεγέθους και των πολυάριθμων επιβατών αλλά και λόγω της αδυναμίας προφανώς των τοπικών λιμενικών αρχών να κατανοήσουν τις λειτουργικές ανάγκες του πλοίου και να το εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και δεν άργησε να υπάρξουν οι πρώτες παρεξηγήσεις που δυστυχώς όπως όλα δείχνουν δεν άρθηκαν μέχρι τη στιγμή που σκάφος κατέπλευσε από το λιμάνι της Καβάλας με τελευταίο σταθμό του ταξιδιού του την Κωνσταντινούπολη.

Πάντως  τόσο ο ΟΛΚ αρχικά και στη συνέχεια από κοινού ΟΛΚ, ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ και Επιμελητήριο που είχαν την ευθύνη της οργάνωσης της υποδοχής του κρουαζιερόπλοιου και των επιβατών τους στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος» και στην πόλη γενικότερα  αν και θέλησαν να κρατήσουν χαμηλούς τόνους,  επισήμαναν την παρεξήγηση που υπήρξε ανάμεσα στο Λιμεναρχείο και τον κυβερνήτη του πλοίου (αυτό καταδεικνύουν όλες οι πληροφορίες) με ορατό τον κίνδυνο να μην καταπλεύσει ξανά στο λιμάνι της Καβάλας.

Το τελευταίο ήταν αυτό που φοβήθηκαν περισσότερο  οι διοργανωτές όταν όλοι γνωρίζουν τις συστηματικές προσπάθειες που καταβάλλονται για ν’ αυξηθεί ο τουρισμός κρουαζιέρας και επομένως ν’ αυξηθεί και ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που καταπλέουν στο λιμάνι της Καβάλας.

 Μάλιστα, στέλεχος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑΣ σχολίαζε χθες δεικτικά ότι έδωσαν αγώνα ώστε η εταιρεία που διαχειρίζεται να πλοίο να συμπεριλάβει μεταξύ των σταθμών του ταξιδιού του και την Καβάλα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, που συνεπάγεται ότι το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο θα καταπλέει στο λιμάνι της Καβάλας τέσσερεις φορές το χρόνο.

Συμφώνα με πληροφορίες όλα ξεκίνησαν από την άρνηση του Λιμεναρχείου να ικανοποιήσει αίτημα του κυβερνήτη του πλοίου να ελλιμενιστεί στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος» ακριβώς απέναντι από τον επιβατικό σταθμό και όχι κατά μήκος του προσήνεμου μόλου όπου και πρόσδεσε. Ο κυβερνήτης επικαλέστηκε λειτουργικά προβλήματα του πλοίου καθώς επίσης και το  κίνδυνο νοτιάδων  ώστε το σκάφος να προσδέσει απέναντι από τον επιβατικό σταθμό. Το Λιμεναρχείο δεν το δέχθηκε αυτό και έτσι ξεκίνησε η παρεξήγηση.

Μάλιστα ο πλοηγός που έβαλε το πλοίο στο λιμάνι γνώριζε την επιθυμία του καπετάνιου και την μετέφερε στο Λιμεναρχείο χωρίς ωστόσο να εισακουστεί, ενώ άλλες πληροφορίες κάνουν λόγο για περίεργη επιμονή της Λιμενικής Αρχής να ικανοποιήσει το αίτημα του κυβερνήτη. Από την άλλη μεριά ο ΟΛΚ που  προτείνει σχέδιο ελλιμενισμού του πλοίου είχε εγκαίρως κάνει γνωστό στο Λιμεναρχείο (από την προηγούμενη εβδομάδα)  ότι καλό θα είναι να ικανοποιηθεί η επιθυμία του κυβερνήτη αναφορικά με το σημείο του λιμανιού στο οποίο ήθελε να προσδέσει.

Τελικά το κρουαζιερόπλοιο πρόσδεσε στον προσήνεμο μόλο και ο κυβερνήτης δεν έκρυψε ούτε στιγμή την ενόχλησή του τόσο γιατί δεν ικανοποιήθηκε η επιθυμία τους ώστε να υπάρχει καλύτερη λειτουργική κάλυψη, ούτε επειδή όση ώρα βρίσκονταν στο λιμάνι κανείς εκ των αρμοδίων λιμενικών αρχών δεν τον επισκέφθηκε για να του εξηγήσει τους λόγους που δεν έγινε δεκτό το αίτημά του.

Μάταια οι τοπικές αρχές προσπάθησαν να διασκεδάσουν το αρνητικό κλίμα που δημιουργήθηκε. Ο  κυβερνήτης δεν  δέχθηκε ούτε τα στελέχη της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ που ζήτησαν άδεια να επιβιβαστούν στο πλοίο για να του προσφέρουν αναμνηστικά δώρα.

Τελικά, το πλοίο απέπλευσε από το λιμάνι στις 16.00 χθες το απόγευμα και αν όλα πάνε θα καταπλεύσει και πάλι το Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε ευχή όλων είναι Λιμεναρχείο και ΟΛΚ να συνεργαστούν πιο αρμονικά ώστε να μην υπάρξει καμία καινούργια παρεξήγηση. Μάλιστα,  ορισμένοι παράγοντες του Επιμελητηρίου σχολίαζαν ότι αν το Λιμεναρχείο δεχόταν να κάνει μια εθιμοτυπική επίσκεψη στο πλοίο η παρεξήγηση θα είχε λυθεί άμεσα.