Μπορεί οι εικόνες αυτές να προκαλούν θυμηδία, αλλά αναρωτιόμαστε
αν όλα τα βιβλία που παρέλαβαν χθές οι μαθητές είναι απολύτως χρήσιμα (για να
μην φτάσουμε να συζητήσουμε για το περιεχόμενό τους. Αυτό είναι μια άλλη μεγάλη
ιστορία…).
Ιδίως στην εποχή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών, οι υπολογιστές και το Internet θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν θαυμάσια για την εκπαίδευση των μαθητών, και να αντικαταστήσουν τα βιβλία, τα οποία και δύσχρηστα είναι και δαπανηρά για την εκτύπωσή τους. Αλλά η φράση “υπολογιστές στην παιδεία” αποτελεί, δυστυχώς, εδώ και πολλά χρόνια ένα κακόγουστο ανέκδοτο. Όταν πολλά σχολεία δεν διαθέτουν τα δικά τους εργαστήρια Η/Υ, όταν και σε αυτά που διαθέτουν εργαστήρια οι υπολογιστές είναι, ως επί το πλείστον, πανάρχαιοι, όταν τα δεκάδες cd που έχουν παραχθεί κατά καιρούς για την υποβοήθηση της διδασκαλίας κατέληξαν στον κάλαθο των αχρήστων γιατί οι καθηγητές δεν ήξεραν (ή, εν πολλοίς, δεν θέλησαν να μάθουν) να τα χειριστούν, όταν ακόμα και το μάθημα της πληροφορικής κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να βγει εκτός ωρολογίου προγράμματος, καταλαβαίνουμε ότι το να μιλάμε για χρήση υπολογιστών στην παιδεία ισοδυναμεί με ουτοπία.
Ιδίως στην εποχή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών, οι υπολογιστές και το Internet θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν θαυμάσια για την εκπαίδευση των μαθητών, και να αντικαταστήσουν τα βιβλία, τα οποία και δύσχρηστα είναι και δαπανηρά για την εκτύπωσή τους. Αλλά η φράση “υπολογιστές στην παιδεία” αποτελεί, δυστυχώς, εδώ και πολλά χρόνια ένα κακόγουστο ανέκδοτο. Όταν πολλά σχολεία δεν διαθέτουν τα δικά τους εργαστήρια Η/Υ, όταν και σε αυτά που διαθέτουν εργαστήρια οι υπολογιστές είναι, ως επί το πλείστον, πανάρχαιοι, όταν τα δεκάδες cd που έχουν παραχθεί κατά καιρούς για την υποβοήθηση της διδασκαλίας κατέληξαν στον κάλαθο των αχρήστων γιατί οι καθηγητές δεν ήξεραν (ή, εν πολλοίς, δεν θέλησαν να μάθουν) να τα χειριστούν, όταν ακόμα και το μάθημα της πληροφορικής κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να βγει εκτός ωρολογίου προγράμματος, καταλαβαίνουμε ότι το να μιλάμε για χρήση υπολογιστών στην παιδεία ισοδυναμεί με ουτοπία.