Φώτης Πούλος: «Όχι μόνο
για τους λίγους το επίδομα θέρμανσης»
Την ουσιαστική
κατάργηση των κριτηρίων προτείνει ο πρόεδρος του συλλόγου βενζινοπωλών Καβάλας
Μπορεί στην ομιλία του στη ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός Αντώνης
Σαμαράς να επεσήμανε ότι υπάρχει πιθανότητα μείωσης του φόρου του πετρελαίου,
όμως όλα τα γεγονότα συγκλίνουν στο γεγονός πως ακόμη κι αν υπάρξει πλεόνασμα για
το έτος 2013, η κυβέρνηση δε θα προωθήσει καμία μείωση για τη φετινή χρονιά, αφού
μέχρι τώρα προκρίνεται το σενάριο αύξησης των δικαιούχων επιδόματος.
Η αύξηση του αριθμού των δικαιούχων θα γίνει μέσω τριών
βασικών αλλαγών, ενώ οι δικαιούχοι δε θα χρειάζεται να βάλουν πρώτα πετρέλαιο
και στη συνέχεια να κάνουν αίτηση για να πάρουν πίσω κάποια από τα χρήματα.
Προκαταβολικά χωρίς δικαιολογητικά
το επίδομα
Προκαταβολικά θα καταβάλλεται το επίδομα, πιθανότατα σε δύο
δόσεις, μια πριν τη 15η Οκτωβρίου, πρώτη ημέρα διανομής του πετρελαίου
θέρμανσης.
Οι δικαιούχοι θα μπορούν πλέον να λάβουν το επίδομα ή την
πρώτη δόση του επιδόματος χωρίς καν να υποβάλλουν τη σχετική ηλεκτρονική αίτηση
που χρειάστηκε να υποβάλλουν πέρυσι.
Αύξηση των ορίων
εισοδήματος και αντικειμενικών αξιών ακινήτων
Ακόμη, θα αυξηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια. Για έναν άγαμο
το ποσό θα ανέβει στις 30.000 € το χρόνο, για έγγαμους χωρίς παιδιά στις 40.000
€ το χρόνο και θα προσαυξάνεται κατά 3.000 € για κάθε παιδί, ενώ για τις
μονογονεϊκές οικογένειες το ποσό θα ανέβει στις 43.000 €.
Μελετάται, επίσης, να αυξηθεί το ποσό των αντικειμενικών
αξιών της ακίνητης περιουσίας των δικαιούχων που είναι αυτή τη στιγμή στις
150.000 € για έναν άγαμο, στις 200.000 € για την οικογένεια.
Τέλος, στο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις για κατάργηση άλλων
κριτηρίων, όπως είναι το αυτοκίνητο. Με το υπάρχον σύστημα δεν δικαιούνται
επίδομα όσοι είναι κάτοχοι αυτοκινήτου 2.000 κυβικών και άνω.
Φ. Πούλος: «Όχι για
μια μερίδα το επίδομα θέρμανσης»
«Καταρχάς, δεν πρέπει να υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια. Το
πετρέλαιο θέρμανσης δεν είναι ένα προϊόν πολυτελείας, ώστε να μπαίνει ο Ειδικός
Φόρος Κατανάλωσης. Με αυτό τον τρόπο τιμωρούν τους καταναλωτές που ζεσταίνονται
με πετρέλαιο θέρμανσης, έναντι αυτών που προτιμούν άλλες μορφές ενέργειας, όπως
το ηλεκτρικό ρεύμα, το φυσικό αέριο ή το ξύλο. Αν θέλει το κράτος να διατηρήσει
τον Ε.Φ.Κ., θα πρέπει να πάει σε όλους τους καταναλωτές και όχι σε μια μερίδα.
Ο Ε.Φ.Κ. θεσπίστηκε για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Σήμερα, έχουν γίνει αρκετά
πράγματα, όπως η εγκατάσταση των συστημάτων εισροών-εκροών, που λειτουργεί ήδη
στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη). Στις μεγάλες εγκαταστάσεις της
χώρας θα τοποθετηθεί υποχρεωτικά έως τις 15 Οκτωβρίου, ενώ εδώ στην Καβάλα
είμαστε στην τρίτη ζώνη και θα τοποθετηθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2014».
Σε ερώτηση για το αν ο κλάδος των Βενζινοπωλών μπορεί να
ορθώσει μεγαλύτερο ανάστημα φέτος απ’ ότι τον προηγούμενο χρόνο, ο κ. Πούλος
απάντησε ότι τις προσεχείς ημέρες θα δοθεί στη δημοσιότητα μια μελέτη της
Ομοσπονδίας που θα αναφέρει ότι με το τρικ του Ε.Φ.Κ. που έκανε το κράτος υπολόγιζε
ότι θα έπαιρνε πάνω από 600 εκατ. ευρώ, όμως τελικά δε μάζεψε ούτε καν 32!
«Δείχνει με τον πιο ξεκάθαρό τρόπο πόσο έπεσαν στο κενό οι υπολογισμοί του
οικονομικού επιτελείου, ότι χάθηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ, ότι χάθηκαν πάρα
πολλές θέσεις εργασίας. Η πτώση του 73% στο πετρέλαιο τα λέει όλα. Αν συνεχίσει
η κυβέρνηση να επισημαίνει ότι κινείται στον σωστό δρόμο, τότε πραγματικά
νομίζω ότι κοροϊδευόμαστε».
Η θέσπιση του Ε.Φ.Κ.
έκλεισε πρατήρια
Αναφορικά
με το πόσο χαμηλά έχει οδηγήσει τον κλάδο των βενζινοπωλών η αναλγησία της
κυβέρνησης, ακολουθώντας τις επιταγές της Τρόικας, ο πρόεδρος των βενζινοπωλών
Καβάλας, Φ. Πούλος δήλωσε ότι από πέρυσι με τη θέσπιση του Ε.Φ.Κ. στα καύσιμα
έχουν κλείσει 5 πρατήρια στην Π.Ε. Καβάλας, ενώ υπάρχουν φόβοι πως τον ίδιο
δρόμο θα αναγκαστούν να ακολουθήσουν άλλα τόσα τη φετινή σεζόν. Εξίσου
ανασταλτικός παράγοντας είναι και η εισαγωγή του συστήματος εισροών-εκροών, το
οποίο ναι μεν είναι ένα εργαλείο που θα βοηθήσει στην πάταξη της λαθραίας
κίνησης καυσίμων, όμως η χαμηλή επιδότηση εγκατάστασης στα πρατήρια (φτάνει
μετά βίας το 30%, παρόλο που εντάσσεται στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων) κι
ενώ το σύστημα αυτό κοστίζει περίπου 15.000 €. «Είναι ένα σύστημα που θα
ξεκαθαρίσει πολλά πράγματα στην αγορά και πάρα πολλά περιφερειακά πρατήρια θα
ζοριστούν να το τοποθετήσουν. Μέχρι τον Αύγουστο του 2014 θα πρέπει να το δει
αυτό η κυβέρνηση και ένα νορμάλ πρατήριο θα χρειαστεί από 15.000 € και πάνω για
να το εγκαταστήσει», ανέφερε καταληκτικά ο πρόεδρος των βενζινοπωλών Καβάλας.