Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013

Συντήρηση και έλεγχος αυτοκινήτων: Με εκπτώσεις στην ασφάλεια


Δεν περνάνε οι Έλληνες από ΚΤΕΟ – 40% τα οχήματα που δεν περνάνε από έλεγχο στην ώρα τους

 

 

Η οικονομική κρίση έχει πολλαπλές συνέπειες, έχοντας διαλύσει πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, με τους Έλληνες να κάνουν εκπτώσεις και σε βασικές ανάγκες τους. Ακόμη και στην ασφάλειά τους.
Συγκεκριμένα την ασφάλεια των οχημάτων τους. Το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι περιπτώσεις, αυτοκίνητα να «μένουν» στην άκρη του δρόμου από βλάβη…
Κάποτε τα αυτοκίνητά ήταν καινούργια, τα σέρβις, γίνονταν στην ώρα τους, έτσι ήταν λίγο σπάνιο να δει κανείς αυτοκίνητο χαλασμένο και παρατημένο στην άκρη του δρόμου και αυτά που έβλεπε ήταν στις περισσότερες περιπτώσεις παλιά αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες.
Τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει, το αυτοκίνητο παλιώνει και δύσκολα μπορεί κανείς να το αλλάξει με καινούργιο λόγω οικονομικής στενότητας, τα σέρβις που προλαβαίνουν την ζημιά έχουν αραιώσει και οι οδηγοί επιλέγουν στην πλειοψηφία τους το «θεραπεύει»  παρά το «προλαμβάνει»!!! Έτσι όταν έρθει η ώρα να πάει το αυτοκίνητο στο συνεργείο είναι όταν «δεν πάει άλλο». Κι αν η βλάβη είναι απλή, δεν είναι και τόσο σοβαρά τα πράγματα, σε πολλές περιπτώσεις όμως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα που ακυρώνει την ασφάλεια των επιβατών και θέτει ακόμη και τις ζωές τους σε κίνδυνο. Στο πλαίσιο αυτό οι έλληνες οδηγοί αποφεύγουν και τις επισκέψεις για Τεχνικό Έλεγχο, τόσο για το κόστος αλλά και εξαιτίας του φόβου για το τι θα τους βγάλει ο έλεγχος!!! Πολλοί έχουν παραδώσει τις πινακίδες και έχουν απαλλαγεί από το πρόβλημα, αλλά αυτό δεν μπορούν να το κάνουν όλοι, η πραγματικότητα είναι ότι παραμένουν σε πολύ υψηλό ποσοστό τα ανέλεγκτα αυτοκίνητα.


Αποφεύγουν και το ΚΤΕΟ


Όπως τονίζει στο «Χ» ο προϊστάμενος του Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. Καβάλας, Απόστολος Παπαδόπουλος, τα οχήματα που δεν περνάνε από τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο στην ώρα τους φτάνει στο 40%, ποσοστό που παραμένει υψηλό, έχοντας φτάσει στη διετία 2009-10 ακόμη και το 60%!

«Γίνεται ουσιαστικά μια έκπτωση στην ασφάλεια, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Ένα συγκεντρωτικό ποσοστό σε όλη την Ελλάδα αγγίζει το 40% σε απέραστα αυτοκίνητα από έλεγχο στην ώρα τους, ενώ ίδιο είναι το ποσοστό μη διελευσιμότητας από τα ΚΤΕΟ και στον νομό μας», ανέφερε αρχικά ο προϊστάμενος του Ι.ΚΤ.Ε.Ο. Καβάλας.

«Τα τελευταία δύο χρόνια έχει βελτιωθεί κάπως η κατάσταση, που ήταν κατά πολύ χειρότερη από το 2009 έως το 2011. Εκείνες τις χρονιές, η μείωση έφτανε στο 50% ή και το 60%. Σημαντικό ρόλο, βεβαίως, στη μικρή βελτίωση και την πτώση να περιορίζεται από το 60% στο 40% παίζει και ότι αρκετοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν παραδώσει τις πινακίδες τους».

Αναφορικά με το γεγονός αν η μη διελευσιμότητα οχημάτων από έλεγχο αφορά όχι μόνο Ι.Χ., αλλά και τα επαγγελματικά οχήματα, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι οι επαγγελματίες δεν μπορούν να μην περάσουν τα αυτοκίνητά τους από Κ.Τ.Ε.Ο., μια και είναι εργαλεία της δουλειάς τους, αν και σε αυτού του είδους τα οχήματα πάλι υπάρχει ένα ποσοστό 10%  μη ελεγμένα.

«Τονίζω, βεβαίως, ότι μιλάμε μόνο για έλεγχο και όχι το κατά πόσο επιδιορθώνουν όλοι οι οδηγοί τα οχήματά τους. »

Ο μέσος όρος κόστους διέλευσης ενός οχήματος από ένα ΚΤΕΟ ανέρχεται στα 50 ευρώ (υπάρχει τεχνικός έλεγχος που κοστίζει και 70 ευρώ), χωρίς να υπολογίζονται τυχόν πρόστιμα αν ένας έλεγχος είναι εκπρόθεσμος και πρέπει να γίνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ για τα οχήματα νεότερης τεχνολογίας, κάθε τρία χρόνια.